woensdag 17 december 2008

Adwords + Analytics + Interne Zoekmachine = Goud

Al jaren zijn alchemisten en natuurkundigen bezig om een bepaalde substantie te veranderen in goud. Hoewel dit nog niet voor iedereen bekend is, blijkt Google een heel eind op weg dit proces daadwerkelijk te verwezenlijken. Door zowel gebruik te maken van Google Adwords als Google Analytics kan een website zomaar in goud veranderen.
Een belangrijk gegeven hier, is dat het zoekgedrag naar een website en op een website grote verschillen met zich meebrengt. Wanneer mensen op zoek zijn naar een geschikte website maken zij gebruik van brede en algemene zoekwoorden. Adwords biedt met zijn hulpprogamma’s de mogelijkheid om veelgebruikte zoekwoorden te achterhalen en te gebruiken in de campagne. Op deze mannier kan er traffic gegenereerd worden naar de website.
Eenmaal op de website is er een groot aantal mensen dat gebruik maakt van de interne zoekmachine. Door Site Search te activeren in Analytics kunnen de intra zoekwoorden achterhaald worden. Zo kan er bijvoorbeeld gezocht worden naar ‘aanmelden’, terwijl er op de site gebruik wordt gemaakt van ‘meld u aan’. Dit zorgt niet voor een optimaal zoekresultaat. Wanneer hier aanpassingen worden gedaan op de website zal dit een zeer positief effect hebben op het aantal conversies. De top 25 zoekwoorden zal hierbij een zeer belangrijke rol spelen.

Geen opmerkingen: